• Pär Stjärnberg.

Rejmes bygger för framtiden

Pär Stjärnberg var tidigare försäljningschef på Rejmes i Linköping men kliver nu in som ny marknadschef för Tage Rejmekoncernen.

Tidigare har Rejmes inte haft någon samlad kraft när det kommer till marknadsföring utan varje lokalt dotterbolag har skött sig självt. Detta är det dock ändring på i och med att Pär Stjärnberg nu intar posten som Marknadschef i regionen som förutom Östergötland består av Örebro och delar av Småland.

Starka märken

– Självklart är det jätteroligt att få den här chansen och Rejmes är inne i ett väldigt expansivt skede där man satsar mycket på nya anläggningar i både Norrköping och Örebro. Sedan har vi tre starka varumärken i Volvo, Renault och Dacia. Just Volvo tog nu 20 procent av marknaden under 2013 vilket är ett mål man jagat i flera år. Annars är Dacia på stark uppgång och frammarsch här i Sverige. Kunderna ser märket som ett bra alternativ till en begagnad bil då de ligger ganska rätt i pris, berättar Pär Stjärnberg när ÖN når honom för en snabb intervju.