• 1950-talet visades upp i Linköpingsbyrån Idé s Monter. Foto: Tommy Pettersson

Bästa montern på mässan

När bästa montern på årets upplaga av företagsmässan Östgötaforum skulle koras avgick pigga reklambyrån Idé med segern. En blandning av nya tankar och gamla möbler skulle man väl kunna sammanfatta deras vinnande koncept.

En mötesplats för företag. Så kan man enklast beskriva Östgötaforum som i dagarna två intog Linköpings största arena och fyllde den med entreprenörskap, drivkraft och fiffiga lösningar. Bland begravningsbyråer, banker, kaffemaskiner och tjänsteföretag fanns även Linköpingsbyrån Idé som vann det prestigefulla priset för bästa monter.

Vintage från Stadsmissionen

– Vi valde att satsa på möbler från Stadsmissionen och att byta bort en flaska vatten mot ett visitkort. Sedan har vi lite frukt att bjuda på också. Vi tänkte så här att vintage och retro ligger i tiden och sedan är det väldigt bra att återvinna saker istället för att bara köpa nytt hela tiden. Vi vill visa att vi bryr oss och vill göra skillnad även som reklambyrå, menar Carl J Drie och skickar över en flaska bubbelvatten.

Ögonöppnare

– Tack vare att vi fick det här priset har många fått upp ögonen för oss och det vi gör. Jag skulle nog tippa på att vi fått både en och två nya kunder på grund av det här, menar Carl J Drie och berättar samtidigt att vid nästan varje nytt möte så är det alltid någon som kommenterar att man sett dem på Östgötaforum och att man gillat vår stil.

– Just nu har vi hur mycket som helst att göra och det är alltid roligt, menar Carl J Drie avslutningsvis.